maandag 30 december 2019

Laatste ochtend in New York en daarna onze reisdag.

Vanmorgen op tijd opgestaan om te gaan ontbijten. Helaas niet in de gaten gehad dat het zaterdag was. Dus we moesten even wachten, want dan is het ontbijt "pas" om 7:00 uur. Na het ontbijt was het dan toch echt tijd om de koffers definitief in te pakken. Demi ging lekker op der gemak douchen en wij aan de slag.

Alles zat er zo in en paste prima in 2 koffers. Zelfs het handbagage koffertje zat nog in de koffer. Nu nog even relaxen en daarna was het echt tijd om de kamer te gaan verlaten. De koffers konden we stallen bij de receptie en wij zijn zelf nog even The Big City ingelopen en daar is altijd wel wat moois/leuks te zien.

Toine wilde heel de week al graag een kijkje nemen bij DE Speelgoed winkel van New York, FAO Schwarz. Heel de week stonden hier echt enorme rijen om binnen te komen en dus besloten we nu om er rond 10:00 uur bij opening te zijn. Bij aankomst was het al best druk, maar konden we wel gewoon naar binnen.

Hierna gingen we op naar Grand Central Terminal. Onderweg kwamen we nog langs een Victoria Secret en aangezien Demi een leuke trui van PINK op het oog had, zijn we daar eerst naar binnen gelopen want dat stond nog op ons lijstje. Dit was een vestiging waar we nog nooit geweest waren, maar jeetje wel een erg mooie zeg !! Helaas was de trui die ze wilde er niet en dus moesten we later nog naar de vestiging op Broadway.

Na even zoeken was Grand Central Terminal ook gevonden. Hier even binnen gekeken. Blijft een erg mooi gebouw !!

Eenmaal buiten natuurlijk ook meteen even het Chrysler Building op de plaat vastgelegd. Mooi gebouw om te zien.

Nu op naar Broadway voor de trui voor Demi. Eenmaal in de winkel was deze nog meer afgeprijsd als afgelopen week al was, dus ook nu weer een leuke meevaller.

Na nog even bij Panera Bread gezeten te hebben met wat lekkers, was het tijd om naar het hotel te gaan.

Daar de laatste dingen in de koffer gestopt en al snel had de conciërge een taxi voor ons geregeld. Deze meneer sprak echt zeer gebrekkig Engels, maar gelukkig was Newark, Terminal C geen probleem.

Voor de deur werden we afgezet en al snel zagen we dat we 1 verdieping lager moesten zijn. Daar aan de kiosk de boarding passen geregeld en verder om de 2 koffers af te geven.

Bij gate C-90 even een kleine pizza gegeten met z'n 3en en daarna begon het wachten. Aangezien alle controles erg vlot waren verlopen, was het best een poosje wachten helaas. In het vliegtuig hadden we 3 stoelen naast elkaar in het midden. Vlucht was prima, het warm eten echt niet lekker maar het ontbijt weer prima. Het jammere was wel dat we een vader met 2 dochters (ongeveer 10-12 jaar) achter ons hadden zitten, die vonden dat ze het alleenrecht hadden. Demi en ik hebben echt 7,5 uur lang constant voeten in onze rug geduwd gekregen. Wat boze blikken hielpen niks. Ook op momenten dat iedereen in het vliegtuig in de rust stand stond, werd er volop hard gelachen en gedaan. Vreemd volk. We waren blij toen het vliegtuig weer aan de grond stond.

Eenmaal op München Airport moesten we helaas 3 uur wachten (dat wisten we natuurlijk) dus zijn we eerst maar even een ontbijt gaan regelen, want in het vliegtuig was het 1 croissantje. Toen we aan tafel zaten vielen we echt alle 3 bijna om van vermoeidheid. Pffff, niet fijn. We zijn maar even wat winkeltjes gaan kijken om wakker te blijven. Om 9:25 uur konden we pas zien bij welke gate we moesten zijn, dus tot die tijd was het wachten geblazen.

We gingen op naar Gate C-10. Daar ging het boarden vlot en al snel zijn we de lucht in gegaan, denk ik. Ja denk ik, want we sliepen alle 3 al voordat we de lucht in gingen en werden wakker toen de wielen de grond weer raakten. We zullen het nodig hebben gehad, hihi.

In Brussel ging alles echt super vlot, daar stonden we in no-time met onze 2 koffers bij de informatiebalie. Hier moesten we wachten op de taxi die we gebeld hadden die ons weer naar het hotel zou brengen waar onze auto stond. Ook deze was er snel en om ongeveer 12:45 uur reden we weg, op naar Vlijmen.

Onderweg was het niet druk en dus reden we al snel weer onze vertrouwde omgeving binnen. Thuis meteen aan het uitpakken geslagen, want morgen gaat het gewone leven weer beginnen.  Al snel zagen we dat er 1 koffer open is geweest. Geen idee waarom, maar alles zat nog keurig op z'n plaats dus het zal verder wel.

Nu gaan we volop met de was e.d. aan de slag en zit de vakantie er echt op.

We hebben ervan genoten en kijken alweer uit naar de volgende reis.

Iedereen bedankt voor het meelezen en voor de leuke reacties. Aankomende zomer kunnen de liefhebbers weer meelezen.

Voor nu iedereen alvast een fijne jaarwisseling en op naar een heel mooi 2020 !!

Liefs Toine, Ilse en Demi.

vrijdag 27 december 2019

Wat een TOP laatste volle dag in New York

Vanmorgen waren we weer op tijd wakker. Wel hadden we alle tijd, want we hoefden pas rond 9:00 uur weg te lopen.

Na het ontbijt dus nog volop de tijd om lekker te douchen en we hebben alvast 1 koffer in orde gemaakt (tja, het einde van deze geweldige reis komt nu toch echt in zicht !!).

Om 9:00 uur liepen we weer het hotel uit en zijn we richting Radio City Music Hall gelopen. Hier hadden we kaartjes voor de Christmas Spectacular Rockettes Show !!

Eenmaal bij de kerstlampjes was het er gewoon eens rustig !! hihi.

Eerste foto hebben we van de week in de avond nog genomen.

Al snel waren we binnen en jeetje, dat alleen al was indrukwekkend. We konden eigenlijk ook bijna meteen de zaal in naar onze plaatsen. We zaten beneden en aangezien we vanaf een plattegrondje plaatsen hebben moeten kiezen en dit toch wat hebben gedaan aan de hand van de prijzen, zaten we echt super !!! Er kwamen 3 Amerikanen voor ons zitten en die hoorden al snel dat we "hier" niet vandaan kwamen. Ze vertelden zelf voor de 3e keer de show te gaan kijken en dat het echt "Amazing" was !! Nou, dat klonk goed.

Ja, wat moeten we nou van deze show zeggen.......? Het was echt helemaal af. Alles op en top !! Licht geluid, dans, zelfs de zijkanten en het plafond deden mee tijdens de show. Overal waren constant projecties te zien en het was echt 1 geheel. De dames van de Rockettes waren ZO goed. Dit is gewoon niet te omschrijven en wat zijn we blij dat we dit gezien hebben. Helaas mochten er geen foto's en/of video's gemaakt worden. Als jullie een beeld willen hebben kun je diverse filmpjes opzoeken op YouTube. Het stukje van de Notenkrakers was echt GEWELDIG. Laten we zeggen dat we genoten hebben van dit speciale stukje kerst in New York !!

De brillen hebben we echt maar 5 minuten op gehad, maar was ook weer een extra dimensie aan de show !! Aan alles is gedacht.

Laatste 2 tellen van de show nog snel even de onderstaande foto gemaakt. Mocht namelijk helaas niet :(  Het lijkt alsof we heeeeeeeel ver weg zaten, maar dat was dus echt niet zo.

Na dit geweld zijn we even langs het hotel gelopen om de camera daar achter te laten en even te plassen. Al snel gingen we door naar onze volgende reservering, namelijk Frozen 2. Na de "teleurstelling" van van de week, hadden we kaartjes kunnen regelen voor vandaag en dat kwam eigenlijk prima uit, want onze voetjes vonden het wel welletjes.

Even snel langs Carlo's backery voor wat lekkers. Het was tenslotte al 13:00 uur geweest.

Toen door naar Regal. Hier hadden we kaartjes voor 13:50 uur Frozen 2. Zo heeft deze Amerika vakantie toch nog een klein Disney randje. De zaal waar we zaten was niet heel groot maar wat een leuke stoelen zeg !! Tja, het formaat drinken hier blijft elke keer weer wennen. De film was erg mooi, dus ook van deze zet hebben we geen spijt.

Na de film zijn we nog even bij Midtown Comics binnen gelopen. Als je iets zoekt van strips of Comic/film figuren en ze hebben het hier niet, dan is het er ook niet. Wat staat het hier overvol zeg !!

Nu was het tijd voor onze "date". We hadden afgesproken met Martin, Elles en Indy. Dorpsgenoten en ondertussen is Elles ook een collega (verder ken ik Martin en Elles van heeeeeeeel vroeger). We kwamen erachter dat we allemaal Kerst in New York gingen vieren, dus een date was snel geregeld want ja, hoe gezellig is dat om elkaar dan hier te mogen treffen.

We hadden om 17:00 uur afgesproken bij de Outback op de 23ste straat (een van onze favoriete restaurants in Florida, maar hier zijn we er nog nooit geweest).  Toen we eraan kwamen waren ze er al en vrijwel meteen konden we aan tafel. Nou ik weet zeker dat de mensen achter ons piepende oren hebben, want wat was het gezellig. We hadden nauwelijks tijd om de menukaart te bekijken, zo veel werd er gekletst.

Martin de eerste foto is speciaal voor jou !!! De  Blooming Union.

Onderstaande foto is natuurlijk met goedkeuring geplaatst !! Dank je wel Martin, Elles en Indy het was super gezellig en erg speciaal om elkaar dan hier te zien!!

Na het eten zijn we met z'n 6en weer richting de hotels gelopen. We zitten beide op 6th Ave. Wij bij de 39ste straat en Martin en Elles bij de 49ste straat. Dus ze hebben ons netjes afgezet.

Nog wel een leuk ding toen we voor ons hotel nog even dag aan het zeggen waren. Er stond voor het stoplicht een wagen met sirene volop te loeien, maar die kon er niet door. Hij stond voor ons precies achter een vrachtwagen, dus we zagen hem ook niet. Na een paar seconden kreeg hij wat ruimte en kon hij er door en wat komt er achter de vrachtauto vandaan......... Een politie SMART met loeiende sirenes. Nou echt, heel het kruispunt stond vol mensen die niet meer bij kwamen van het lachen. Dat zag er echt niet uit !!! Hihihihihihihi

Nu was het echt tijd om dag te zeggen en zijn we naar binnen gegaan. Heel erg bedankt Martin, Elles en Indy voor de gezellige avond. Jullie morgen een goede reis en zondag een goede terugvlucht.

Wij relaxen nog wat in het hotel en dan gaat daarna echt onze laatste nacht beginnen in deze geweldige stad.

Volgend blog zal waarschijnlijk weer vanuit Vlijmen komen. Dan het verslag van onze laatste uurtjes in The Big Apple en de terugreis.

donderdag 26 december 2019

Down Town Manhattan

Vandaag stond er nog een flinke loop-dag op de planning, dus ook vanmorgen waren we weer vroeg uit de veren. Net na 6:30 uur liepen we de ontbijtzaal binnen. Weer prima gegeten en dus weer op naar de kamer om de jassen en de fotocamera te halen.

Ruim voor 8:00 uur liepen we alweer buiten. Brrrr, ook vandaag was het weer frisjes. We wilden eerst even bij Macy's gaan kijken want we horen altijd dat het daar op Boxingday echt een gekkenhuis is. Nou, daar aangekomen was er buiten niks te doen. Dan maar even binnen kijken..... Zie foto.

We hebben enorm gelachen. Winkel was al vanaf 7:00 uur open en dit was de drukte net voor 8:00 uur. HIHIHIHIHIHI.

Nu zijn we richting de Vessel gelopen. Hier hadden we thuis al kaartjes voor Free Admission geregeld. Onderweg besloten we al snel dat we eerst naar de High Line zouden gaan, want we waren echt veel te vroeg voor de Vessel. (die is pas om 10:00 uur open en wij hadden kaartjes voor 11:00 uur)

Op de Highline kwamen we langs de Vessel en hebben rondom alvast wat foto's gemaakt. Nu was het er nog lekker rustig. Toen we later terug kwamen namelijk niet meer.

Op de Highline was van alles te zien. Helaas waren we eerst echt het verkeerde stuk opgelopen. Ach het was prima en goed voor de stappenteller.

Om onderstaande foto hebben we wel even moeten lachen !!

Na deze compleet gelopen te hebben, zijn we terug gegaan naar The Vessel. Hier hebben we in het winkelcentrum eerst even een snack gegeten en onze voetjes wat rust gegeven.

De winkel waar we even hebben gezeten, had een mooie Vessel in "gingerbread" op schaal staan.

Aangezien het nu 11:00 uur was zijn we naar buiten gelopen. We konden eigenlijk meteen doorlopen. Nou, daar gingen we dan al die trappen omhoog, dat was de missie van de dag. We hebben dit echt op ons gemak gedaan, want tja, je moet tenslotte ook foto's maken tussendoor. :)

Maar we hebben het gehaald hoor, Missie Geslaagd !!

Wat een mooi ding is dit zeg........ Oordeel zelf maar.

Na de Vessel hebben we de Metro gepakt richting het World Trade Center (we zijn niet z'n metro mensen, maar dit was toch wel echt een flinke afstand en daar hadden we geen zin meer in na al het lopen van de afgelopen dagen). Met de metro waren we er zo en stapten precies naast de 9/11 gedenkplaats uit, precies naast de waterbakken.

Hier zijn we natuurlijk al meer geweest, maar elke keer weer word je er stil van als je hier staat. Zo enorm indrukwekkend !! Een gebeurtenis om nooit te vergeten.

Hierna zijn we doorgelopen naar de Oculus, dit is echt een enorm mooi gebouw. Hier komen de diverse metro in en uitgangen op uit en verder zitten er diverse winkels. Ook was er nu een kleine kerstmarkt !! Het was er erg mooi versierd voor Kerst !!

Als je in deze buurt bent leg je natuurlijk ook The One vast .....

We kunnen natuurlijk niet in New York zijn geweest, zonder de Brooklyn Bridge gezien te hebben. Dus dit was het volgende op ons lijstje. Hier zijn we een flink stuk op gelopen. Voor ons nu de 3e keer dat we er echt op zijn geweest, maar ondanks de drukte nu, was het toch echt minder druk als de andere keren. We zagen wel dat er inmiddels extra verstevigingen waren aangebracht bij de pijlers. Ook hier natuurlijk even wat leuke foto's gemaakt.

Toine had ergens gelezen dat Stone Street in het Financial District een leuke straat zou zijn, die erg Europees aan zou doen. Dit wilde hij wel eens zien, dus op naar Stone Street. Eenmaal daar was echt niks te beleven in de straat. Achteraf bleek dat er iets verderop nog een Stone Street is en die hadden we moeten hebben.

Wel was het bij het Beursgebouw erg mooi versierd voor Kerst. De zwaar beveiligde straten zijn ook indrukwekkend.

Aangezien we nu in de buurt waren van The Bull wilden we deze toch ook eindelijk wel eens zien.    (ooit wel eens gezien vanuit de bus). Hier was het enorm druk en stonden mensen in lange rijen om een foto te kunnen maken. Nou, dat duurde zeker een uur. Hier gingen we dus mooi niet op wachten. Toine is bovenop een grote kei geklommen en zo toch een foto gemaakt. Voor ons prima zo, hihi.

We besloten dat de lange wandeltochten voor vandaag genoeg waren geweest en ook hadden we wel zin in wat te eten. We besloten dus om met de metro terug te gaan, richting Empire state Building.

Bij het naar buiten lopen bij de metro werden we nog verrast door wat er te zien is op onderstaand filmpje.... Zo leuk !!

Hier om het hoekje zit een restaurant waar we elk jaar al wel een keer gegeten hebben en wat ons erg goed bevalt. Ook deze keer wilden we daar nog graag eten. Heartland Brewery.

Daar kregen we een leuke booth en konden we even lekker bijkomen. Op de kaart stonden weer te veel lekkere dingen, maar uiteindelijk toch een keuze gemaakt. Ook deze keer hebben ze ons niet teleurgesteld, het was echt heerlijk !!

16:15 uur was het alweer en we wilden eigenlijk nog maar 1 ding....... naar het hotel en met de voetjes omhoog. Dus zo gezegd, zo gedaan. Om 16:30 uur liepen we onze kamer weer in en ploften we alle 3 op ons bed neer.

Aangezien we onze lunch pas rond 15:30 uur op hadden, hadden we later op de avond nog wel zin in iets te snacken. De pizza van gisteren was erg goed bevallen en dus zijn Demi en Toine even naar de overbuurman gelopen om iets lekkers te halen.

Stappenteller was weer ruim 22.500 en bijna 18 kilometer. Morgen staat er een veel rustiger programma op de planning, maar zeer zeker niet minder leuk !! Dit gaan jullie morgen lezen.

Voor nu gaan we in de relax-stand en gaan we proberen om goed uit te rusten.

Tot morgen allemaal !!

Laatste ochtend in New York en daarna onze reisdag.