maandag 30 december 2019

Laatste ochtend in New York en daarna onze reisdag.

Vanmorgen op tijd opgestaan om te gaan ontbijten. Helaas niet in de gaten gehad dat het zaterdag was. Dus we moesten even wachten, want dan is het ontbijt "pas" om 7:00 uur. Na het ontbijt was het dan toch echt tijd om de koffers definitief in te pakken. Demi ging lekker op der gemak douchen en wij aan de slag.

Alles zat er zo in en paste prima in 2 koffers. Zelfs het handbagage koffertje zat nog in de koffer. Nu nog even relaxen en daarna was het echt tijd om de kamer te gaan verlaten. De koffers konden we stallen bij de receptie en wij zijn zelf nog even The Big City ingelopen en daar is altijd wel wat moois/leuks te zien.

Toine wilde heel de week al graag een kijkje nemen bij DE Speelgoed winkel van New York, FAO Schwarz. Heel de week stonden hier echt enorme rijen om binnen te komen en dus besloten we nu om er rond 10:00 uur bij opening te zijn. Bij aankomst was het al best druk, maar konden we wel gewoon naar binnen.

Hierna gingen we op naar Grand Central Terminal. Onderweg kwamen we nog langs een Victoria Secret en aangezien Demi een leuke trui van PINK op het oog had, zijn we daar eerst naar binnen gelopen want dat stond nog op ons lijstje. Dit was een vestiging waar we nog nooit geweest waren, maar jeetje wel een erg mooie zeg !! Helaas was de trui die ze wilde er niet en dus moesten we later nog naar de vestiging op Broadway.

Na even zoeken was Grand Central Terminal ook gevonden. Hier even binnen gekeken. Blijft een erg mooi gebouw !!

Eenmaal buiten natuurlijk ook meteen even het Chrysler Building op de plaat vastgelegd. Mooi gebouw om te zien.

Nu op naar Broadway voor de trui voor Demi. Eenmaal in de winkel was deze nog meer afgeprijsd als afgelopen week al was, dus ook nu weer een leuke meevaller.

Na nog even bij Panera Bread gezeten te hebben met wat lekkers, was het tijd om naar het hotel te gaan.

Daar de laatste dingen in de koffer gestopt en al snel had de conciërge een taxi voor ons geregeld. Deze meneer sprak echt zeer gebrekkig Engels, maar gelukkig was Newark, Terminal C geen probleem.

Voor de deur werden we afgezet en al snel zagen we dat we 1 verdieping lager moesten zijn. Daar aan de kiosk de boarding passen geregeld en verder om de 2 koffers af te geven.

Bij gate C-90 even een kleine pizza gegeten met z'n 3en en daarna begon het wachten. Aangezien alle controles erg vlot waren verlopen, was het best een poosje wachten helaas. In het vliegtuig hadden we 3 stoelen naast elkaar in het midden. Vlucht was prima, het warm eten echt niet lekker maar het ontbijt weer prima. Het jammere was wel dat we een vader met 2 dochters (ongeveer 10-12 jaar) achter ons hadden zitten, die vonden dat ze het alleenrecht hadden. Demi en ik hebben echt 7,5 uur lang constant voeten in onze rug geduwd gekregen. Wat boze blikken hielpen niks. Ook op momenten dat iedereen in het vliegtuig in de rust stand stond, werd er volop hard gelachen en gedaan. Vreemd volk. We waren blij toen het vliegtuig weer aan de grond stond.

Eenmaal op München Airport moesten we helaas 3 uur wachten (dat wisten we natuurlijk) dus zijn we eerst maar even een ontbijt gaan regelen, want in het vliegtuig was het 1 croissantje. Toen we aan tafel zaten vielen we echt alle 3 bijna om van vermoeidheid. Pffff, niet fijn. We zijn maar even wat winkeltjes gaan kijken om wakker te blijven. Om 9:25 uur konden we pas zien bij welke gate we moesten zijn, dus tot die tijd was het wachten geblazen.

We gingen op naar Gate C-10. Daar ging het boarden vlot en al snel zijn we de lucht in gegaan, denk ik. Ja denk ik, want we sliepen alle 3 al voordat we de lucht in gingen en werden wakker toen de wielen de grond weer raakten. We zullen het nodig hebben gehad, hihi.

In Brussel ging alles echt super vlot, daar stonden we in no-time met onze 2 koffers bij de informatiebalie. Hier moesten we wachten op de taxi die we gebeld hadden die ons weer naar het hotel zou brengen waar onze auto stond. Ook deze was er snel en om ongeveer 12:45 uur reden we weg, op naar Vlijmen.

Onderweg was het niet druk en dus reden we al snel weer onze vertrouwde omgeving binnen. Thuis meteen aan het uitpakken geslagen, want morgen gaat het gewone leven weer beginnen.  Al snel zagen we dat er 1 koffer open is geweest. Geen idee waarom, maar alles zat nog keurig op z'n plaats dus het zal verder wel.

Nu gaan we volop met de was e.d. aan de slag en zit de vakantie er echt op.

We hebben ervan genoten en kijken alweer uit naar de volgende reis.

Iedereen bedankt voor het meelezen en voor de leuke reacties. Aankomende zomer kunnen de liefhebbers weer meelezen.

Voor nu iedereen alvast een fijne jaarwisseling en op naar een heel mooi 2020 !!

Liefs Toine, Ilse en Demi.

1. Oeps, bijna deze blogpost gemist. Je hebt hem niet op FB gedeeld volgens mij. Allereerst de beste wensen voor 2020!
    Mooie trip hebben jullie achter de rug. Met ik denk wel genoeg kerstsfeer haha.
    Bedankt voor de leuke verslagen en tot de volgende keer!

2. Nog de beste wensen voor 2020🍾Met plezier meegelezen! Lees(geniet)van de zomer graag weer mee hoor !

Laatste ochtend in New York en daarna onze reisdag.